Ahad, 6 November 2011

SaLam AidiL AdHa!!~

Salam all readers!! malam raye nihh ramai da balek kampung. ado yang dah sental lemang dah pun. hahaha. cik eldy tadi pegi umah nenek jap tengok2 ketupat lepas tu balik umah balik. esok pagi2 baru pegi balik sebab nak tolong mummy masak dulu.

Lembu dah sampai dah petang tadi. hahaha. baru la rase raye korban. -.-
pada yang parents nye pegi mekah tu, jangan sedih.. anda harus happy sebab diorang kat sane. membe cik eldy si ude hari2 rindu mak die. terharu aku.. haha. so korang doakan mereka selamat pegi dan balik. semoga mendapat haji yang mabrur. nanti dah balik mesti dapat souvenir. :)


Jalan petang tadi memang jam. orang semua balik kampung. pada yang balik kampung, drive carefully. ini hari raya kurban untuk lembu, bukan manusia okey.!!  pesanan khidmat kawan2 dari cik eldy. :p


Carilah makna raya itu sendiri, takbir dah kedengaran. mengapa esok kita sembelih lembu?? kenapa tak lepas sembahyang raya kita balik makan kueh raya?? (lelaki sahaje). hahaha. anda cari lah sendiri. berkorban itu satu makna yang besar. berkorban untuk kebaik kan semestinya sesuatu yang mulia. korbankan sedikit harta untuk membantu, korbankan sedikit masa untuk keluarga, apalah ruginya di akhirat nanti.



Selamat Menyambut Hari Raya Aidiladha!!
 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan