Khamis, 15 Januari 2015

Gone .. But Never Forgotten ..

Enjoy the #AprilSuperDeal in Lost World of Tambun. Further markdown for entrance ticket when you purchase online! http://my.shareddis.com/p/a0oeE


Assalamualaikum.
Fuhhhh berabukk habis blogg nihh... ngeerrrr.. 
yep after years i left this piece of blog ..gua decide utk say hello tahun ini. 
tah pape kan perangaiii..heee...been busy before..pastu ngan laptop rosak nye.. rehat la kojappp. ni pon tak tau rajin brape lame je. heeee

Its another new year for us. 2015 touching down at our platform. 
selalunye konpom gua semangat giler kan?! entry pon excited dulu kan? not this year anymore..its been a lot , the different is undeniable inside and arround. gua percaya bukan gua je yg macam ni.. i can say all of us malaysians feels the same.. i dont know should i do this or not..
selalunya aku akan buat entry untuk penutup tahun with some throwback of  happy moment and pictures..not this time .. cuz ill take this space for me to put down some words and remembering those days behind that 
had come pass through...


Belum pon mula..mata dah berkaca.. may i have the strength to get thru this.. 

2014 .. i dont know how to start now.. 

April.. membawa pergi seorang sahabat kami.. Qusairi Saadon atau KucaiQusyairi Naoki kembali menghadap Illahi.. seluruh warga Malaysia Blues Army dikejutkan berita kemalangan yg meragut nyawa admin Kuala Lumpur kami pagi 20 april.. macam tak percaya.. aku sendiri tak mahu percaya..aku cuma dapat tahu petang lepas balik kerja.. trase kosong.. terdiam lama aku mengalir air mata dengan perkataan "tak..tidak..memang tak.." 
tak sempat aku ziarah arwah buat kali terakhir hari tu..terkilan tak tahu lebih awal..terlalu cepat kau pergi kucai.. tapi aku tau kami harus redha keranaAllah lebih sayangkan kau.. 


He was a very good friend.. a very good man.. orang pertama yang akan volunteer nak tolong kalau kawan2 ade masalah.. a very humble inside.. 3 tahun lebih aku kenal arwah.. 
selalu sekereta sama kemana2.. tak sunyi.. selalu meriah dengan gila2 dengan bahan membahan sepanjang jalan..kalau bab tengok bola jangan citer la..dah tentu nonbar sebumbung.. klo event lak kite sume akan bekerja sesame.. he is the person yg akan rase bersalah kalau die tak ade same
untuk tolong comrade lain utk event atau any preparation. we shares chelseafc and football passion together. this is where all the friendship starts.. 

The only time yang aku pnah marah die...mase die eksiden dulu.. 2 kali mase aku kenal die.. dua2 kaki and yg kedua tu memang teruk jugak cedere kaki dia..tu pn berderau jantung aku bile tau and tengok..memang aku suka bising bila cakap pasal moto lagi time tu..aku tak ingat respon die selalu..
hmm..aku bising pasal kite risau cai..aku mintak maaf.. :'( but he is one tough person..always take thing positively tak mengeluh walaupun sakit.. 



you will always be miss , Kucai.. 
Dia memang suka motor.. suka konvoi.. suka tour ngan kawan2 duke die..memang minat die.. kawan2 ride die pon salah satu circle rapat die selain MBA setau aku mmg semua berkawan da lama.. 
ade jugak aku mengadu about personal matters kat die dulu..been like brothers to me. Ya Allah..memang xboleh banyak aku tulis.. terlalu sebak untuk kenangkan semua...ni hanya sebahagian dari diri aku..tak aku bayangkan rase kehilangan family arwah sampai hari ni..dan lain2 yg lagi rapat dgn die..admin2 and topboys2 KL dan Shah alam yg memang lagi close dengan dia, more then a friends they are more like brothers..


in memories of Kucai Qusyairi

Tuhan saja yang tahu.. betapa rindu nye semua yang kehilangan kau kucai.. terlalu cepat kau pergi tinggalkan kami..Kat MBA .. we miss your voice your lough, spirit and passion that  been missing on our ground this past years.. hampir setahun kau pergi..dengan kenangan..bersama doa kami kirimkan buat mu..sampai nanti bertemu lagi, tenang lah disana Qusyairi.. semoga roh mu ditempatkan bersama orang2 yang soleh.. aminn.. 

Aku terpaksa berhenti disini..belum mampu teruskan lagi.. sepatutnya aku cuma mengimbas sedikit tapi rasa yg tak terluah menolak panjang 
sorotan ini.. memang masih banyak tersimpan.. aku tutup dulu disini warkah tribute ni.. InsyaAllah.. aku akan sambung lagi mengingati satu lagi kehilangan besar kami di 2014 lalu..

Aku mohon kita luangkan masa seketika membacakan Alfatihah di hujung tulisan ini untuk beliau... Dan melapang kan dada untuk memaafkan andai ada berlaku kekhilafan dari arwah dulu.. AlFatihah..
Assalamualaikum..


Antara ucapan2 terakhir dari sahabat2 terdekat.. 
                                                           
 

             

2 ulasan: