Khamis, 12 Februari 2015

GOne.. But NeveR FOrgottEN.. Lyana Mutalib..

Assalamualaikum..
selemah lemahnya aku membuka ruangan ini.. agak lama untuk mula menaip memulakan sambungan dari episod 2014...dont know how to start.. terlalu banyak bersimpul aku pendam takut tak terlawan perasaan.. 

2014 sekali lagi merempuh hebat hati kami.. 

langit siang masih belum benar kembali terang, sekali lagi cahayanya tiba2 hilang..

Malam 7 Oktober 2014 , tiada kata dapat aku gambarkan mendapat berita itu.. terus terduduk aku x sedar air mata terus mengalir cuba menidakkan apa yang dikhabarkan.. aku hilang seketika dengan diri sendri... menafikan berharap ini bukan realiti..terlalu berat untuk terima.. Nur liyana Abd Mutalib telah pergi selamanya.. kabur bukan sekadar pandangan.. tercampak habis segala penahan.. aku bangun untuk terus ke hospital malam itu..tapi pojan dan yang lain dari KL sudah separuh jalan utk membantu keluarga menguruskan..


Lemah tanpa kekuatan aku berdiri ditanah perkuburan saat2 akhir sebelum arwah dikebumikan.. belum pernah bersedia aku untuk lepas kan.. masih belum puas berkenalan.. dari jauh aku terlihat.. wajah ibu arwah .. tak dapat aku bayangkan..cuma terus mohon supaya tuhan beri dia dan seluruh keluarganya kekuatan mengharungi pemergian ini.. 

since i know her.. i see she was with someone she dream it will be forever.. terus tak dapat aku tahan air mata bila teringat kan impian yg pernah dia bgtau aku dulu.. Ya Allah.. kau pegangilah hati hati kami ini supaya kami redha dan ikhlas dengan ketentuanMu..



Januari yg baru berlalu ini genap lah 3 tahun kita berkenalan.. terlalu singkat pada aku.. terlalu.. :'( tapi dalam tempoh tu.. sangat cepat kami menjadi rapat.. memang dia ramah..baik sangat orangnya.. memang selesa bile ngan dia..punye la penyabar orangnya...Ya Allah.. rindunya...

Malaysia Blues Army again mourn over this lost... begitu kuasa Allah.. tarikh pemergian Yana ialah hari yang sama dengan hari lahir arwah Kucai..
begitu terasa hilangnya pada kami di sini...



Terbayang2 mase same2.. tido sekatil.. pernah stay up sampai 5 jam kitorang bersembang! makan sesame lepak share problem 

story about each other.. mase kat johor nak g karoke sesat sampai satu jam, pegi raub kenduri nurul ..then lepak lurah bilut mase tu same2 segan kampung orang..pegi air terjun picnic2.. pegi cari gulai kawah merata rata.. 
teringat mase bilik kita dua2 tekunci MIG.. lepas penat ketuk dan tunggu..sampai sudahnye dua2 redha pegi mintak kunci kete.. Bile da amik.. "eh kite nk tido kete mane? waja ke viva??" ahaha aku yg rase nak anginnn pulak bile pandang parking kete sbb badan da la penat terus ilang tgk kan kesabaran dia...padahal dua dua tak berani! takot oh! ngan risau pulak.. aku sangat ingat semua waktu tu.. how we both acah2 try to be indipendent and setelkn sndri bila anak2 penguin betuah semua dah tedampar..the best part is when we both power rangers dah out of option that night.. and say its okay..were fine.. and lough. hmm murah air mata menulis tentang ni.. rindu sgt.. then..i learn dari sabar itu akan datang kebaikan atau dimudahkan jalan.. aku decide sewe je lah bilik kalau ade extra.. tapi sudahnya Alhamdulillah takyah susah2 we get one empty challet. hah kite bedua yang punya .golek ikut suke :D



Kalau ade ape2 issue of argument we always share same opinion and pastu fight dengan kaum adam and the gang.. banyak pasal bende lain pon we not that different much. memang berlegar memori indah.. tapi kadang jauh dalam hati aku menyimpan rasa terkilan.. sejak kerja luar KL.. aku mmg tak dapat attend nonbar or program..keluar same pon tak.. mmg tak jumpe lame.. contact pon kadang2..terkilan aku takde dengan arwah masa sakitnya..sungguh aku terkilan.. kesal dengan diri sendiri.. hingga sampai lah  hujung december lalu..i dreamt of her.. die suapkan aku nasi ayam..and i said im sorry if anything i did wrong.. shes smiling at me calmly.. bangun aku terus menangis.. yana , el sayang yana . yana da macam kakak bagi el.. lepas ni MIG el nak tido ngan sape.. dengan siapa lagi el nak cerita..   subhanallah.. i cannot go any further.. my heart felt being press.. 


 MBA tour to JB .. with both of them still with us.. both.. will always remain with us.. in our heart. forever... 

Begitu payah wajah2 pagi itu melepas kan..  tapi Allah lebih sayangkan dia.. tiada lain yang aku harap supaya kekuatan tuhan terus berikan kepada keluarga arwah..pojan dan keluarga..aku harap mereka akan terus tabah dengan kehilangan besar ini... wags kehilangan seorang penyeri dan teman yang banyak memberi komitmen membantu urusan2 program MBA.. bersungguh dalam ape yg die buat..kita kehilangan teman borak teman ketawa dan berkongsi duka yang sebelum ini bersama.. memang semuanya rapat dengan arwah.. tak akan ada pengganti lyana dalam hidup aku dan semua..aku tau..kita semua  kongsi kerinduan yang sama...



Aku mohon diruangan akhir ini..  kite luangkan sedikit masa kita untuk sampaikan rasa rindu kita kepada arwah dengan AlFatihah .. semoga arwah ditempatkan bersama para mukminin... Amin...


Belum puas perkenalan, terpisah kita di ruang ketentuan..
kini jasad tidak kelihatan.. namun kau kekal dalam ingatan. 
sayang yg kau tinggalkan takkan pernah berkurang.. 
dan rindu ini pasti takkan pernah terpadam.. 
damai lah kau disana sayang.. 
sampai nanti aku datang...

Assalamualaikum...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan